Ing. Vitalij Chalupník

IČO: 714 05 712

Tel.: +420 723 894 906

E-mail: webdesign@izde.cz

Andrej Chalupník

IČO: 058 08 774

Tel.: +420 724 910 209

E-mail: bannery@izde.cz

Jak na optimalizaci webových stránek?

Nejprve je třeba říci, co je to vlastně optimalizace stránek. Optimalizace neboli také SEO optimalizace je soubor faktorů ovlivňujících umístění (pozici) webové stránky ve fulltextových vyhledávačích jako je Seznam.cz, Gogole.cz, Centrum.cz apod. Je to také zaměření webových stránek na nejfrekventovanější klíčové výrazy a úprava zdrojového kódu tak, aby roboti vyhledávačů věděli, kam danou stránku zařadit a dobře se na ni orientovali.

Proto ze všeho nejdříve je třeba zvolit vhodná klíčová slova, fráze a správně sestavit jak titulek, tak i popis stránek, přičemž každá stránka webu musí být unikátní - tj. mít jiný titulek, jiný popis, jiná klíčová slova - vyhledávače nemají rády duplicitní stránky.

Optimalizace jednotlivých stránek

Vyhledávače přikládají značnou váhu URL adresám, proto je vhodné zvolit takovou, která by byla krátká, obsahovala klíčové výrazy a neměla parametry - v praxi se ji říká "SEO friendly" nebo také "hezké URL".

Správně sestavit titulek a meta tagy description a keywords. Pro všechny tyto prvky platí omezení na rozumnou délku i počet klíčových výrazu.

Obsah stránek je z hlediska optimalizace velmi důležitý, musí obsahovat klíčové výrazy, nesmí jich být hodně a ani málo. Také by se měly používat sémantické prvky pro zvýrazňování textu a samozřejmě důležitými jsou i popisy obrázků a odkazů. Rovněž ovlivňuje pozici umístění webu i to, v jaké části textu se klíčová slova nacházejí - je lepší je mít na začátku. A samozřejmě nesmí chybět odstavce a nadpisy.

Zdrojový kód stránek by měl být přehledný, nedoporučuje se používat vnořené tabulky. JavaScript a CSS styly by měly být definovány v externích souborech. Kód by neměl obsahovat chyby.

Co lze udělat navíc?

Kromě již zmíněných možností výše, které se řadí do on-page faktorů, do SEO optimalizace patří i budování zpětných odkazů tzv. off-page faktory - faktory, které nejsou součástí webové prezentace. Nejsnazší způsob získání zpětných odkazů je registrace do katalogů. Další způsob získávání zpětných odkazů spočívá ve výměně ikonek nebo odkazů s jinými weby. Odkaz z tematicky příbuzného webu Vám samozřejmě dá víc, nežli odkaz odjinud.

Off-page faktory mají většinou větší váhu na umístění webových stránek při řazeni ve vyhledávačích, než on-page faktory, jelikož se nedají tak snadno ovlivnit.

A jak je na tom Váš web, ověřit můžete zde: analýza zdrojového kódu.